Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER HOS BY DAMSBAK

Generelle oplysninger

By Damsbak
Solkær 30
6091
Telefon: 50482226
E-mail: anja@bydamsbak.dk

Priser

Hos By Damsbak tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages samtidig forbehold for udsolgte varer.

Betaling

By Damsbak modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay, Apple Pay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Levering

Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).
Med mindre andet er aftalt, afsendes varer bestilt i webshoppen inden for 2 hverdage.

Du har følgende leveringsmuligheder:

1. Levering med DAO365 til pakkeshop. Leveringstiden er 2-4 dage. Ordrer afgivet senest kl. 16 vil normalt være fremme om morgenen 2 dage senere. Varerne sendes med forsikring til den valgte pakkeshop. Fragtprisen udregnes på baggrund af forsendelsens samlede vægt og vil fremgå, inden betaling foretages. Du vil modtage sms/e-mail, når pakken er afsendt og når den er klar til afhentning i pakkeshoppen.

2. Levering med DAO365 til privatadresse. Leveringstiden er 2-4 dage. Ordrer afgivet senest kl. 16 vil normalt være fremme om morgenen 2 dage senere. Varerne sendes med forsikring til den valgte adresse. Fragtprisen udregnes på baggrund af forsendelsens samlede vægt og vil fremgå, inden betaling foretages. Du vil modtage sms/e-mail, når pakken er afsendt og når den er leveret på adressen.

3.Opskrifter/vejledninger leveres som link til download (PDF) i den ordrebekræftelse, du modtager ved din bestilling. Det er ikke muligt at bestille udskrifter af vores opskrifter.

BY DAMSBAK kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos transportøren. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, bedes du kontakte os på e-mail anja@bydamsbak.dk.
Der tages altid forbehold for tryk-/tastefejl, lagerstyringsfejl og prisændringer.

Forkert adresse eller uafhentet pakke:
Hvis du skriver en forkert eller mangelfuld adresse, der gør, at transportøren ikke kan levere din pakke, eller hvis du ikke afhenter din pakke i pakkeshoppen inden for den angivne tid, bliver pakken sendt retur til os. Du vil komme til at hæfte for et ekspeditions-/fragtgebyr på DKK 50,00, hvis vi skal sende varen til dig igen.
Det er din pligt som kunde at tjekke og sikre dig, at du har indtastet de korrekte oplysninger, så transportøren har mulighed for at aflevere din pakke.

Reklamationsret

Dit køb af omfattet af købeloven, der giver dig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du i tilfælde af modtagelse af en mangelfuld vare vil blive tilbudt reparation, ombytning, refundering eller prisnedslag, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet.

Du skal reklamere inden for rimelig tid, efter at du har opdaget en mangelfuld vare. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og senest inden for 2 måneder.

Du kan reklamere ved at kontakte os på e-mail anja@bydamsbak.dk. Du vil derefter modtage videre instrukser afhængig af den konkrete situation.
Når du reklamerer over en vare, bedes du oplyse så detaljeret som muligt, hvad problemet er.

Hvis reklamationen er berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger til returneringen. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Køber har ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

Fortrydelses- ​​​​og returret​​​​

BY DAMSBAK yder 14 dages fuld fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager dine varer. Fortrydelsesretten gælder ikke varer, der er fremstillet/hjemtaget på bestilling.
Du har pligt til at returnere varen i samme stand, som den er modtaget. Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og funktion.
I tilfælde af fortrydelse skal du kontakte os på email anja@bydamsbak.dk, hvorefter du vil modtage yderligere information.

Returvarer bliver tjekket af os og du får tilbagebetalt det fulde ordrebeløb. BY DAMSBAK er berettiget til at nægte tilbagebetaling, hvis
• varernes værdi er forringet, fordi de har været taget i brug.
• varerne er blevet beskadiget, mens de har været i kundens varetægt.
• varerne er blevet håndteret, ud over hvad der var nødvendigt for at fastslå art, egenskaber og funktion.
• varerne er medtaget af lugt (tobak, husdyr, mados eller andet) eller snavs (dyrehår eller andet).

Ved returnering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket i original emballage. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Ved fortrydelse betaler køber udgifterne til tilbagelevering.

Køber forventes at afsende varerne hurtigst muligt, og senest inden for 14 dage, efter at der er givet besked om fortrydelse.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

Bemærk venligst: Der ydes ikke fortrydelsesret på digitale varer som fx opskrifter og vejledninger (PDF).


Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver kun de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
 
Personoplysningerne registreres hos BY DAMSBAK og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Den dataansvarlige på www.bydamsbak.dk er Anja Damsbak.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på email anja@bydamsbak.dk.